INCLUSIVE CULTURE IN PRE-SCHOOL INSTITUTIONS

Irena NOVACHEVSKA, Ilinka DIMCHEVSKA, Sashka PAVLOVSKA, Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA, Daniela DIMITROVA-RADOJICHIKJ

Abstract


ИНКЛУЗИВНАТА КУЛТУРА ВО ПРЕДУЧИЛИШНИТЕ УСТАНОВИ

 

Ирена НОВАЧЕВСКА1

Илинка ДИМЧЕВСКА1

Сашка ПАВЛОВСКА1

Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА2

Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈИЧИЌ2

 

Невработен дефектолог 1

Филозофски факултет – Институт за дефектологија 2

 

INCLUSIVE CULTURE IN PRE-SCHOOL INSTITUTIONS

 

Irena NOVACHEVSKA1

Ilinka DIMCHEVSKA1

Sashka PAVLOVSKA1

Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA2

Daniela DIMITROVA-RADOJICHIKJ2

 

Unemployed special educator and rehabilitator 1

Faculty of philosophy – Institute of Special Education and Rehabilitation 2

 

Примено: 21.12.2010

Прифатено: 25.02.2011

UDK: 376-056.26/36-053.4(497.6)

 

 

 

Recived: 21.12.2010

Accepted: 25.02.2011

Original article

 

 

Резиме

 

 

Abstract

 

 

 

Инклузивното образование е рационален концепт кој се однесува на севкупната и долготрајна трансформација на институ­цио­налните системи во општеството, а особено во образованието. Иако во оваа транс­форма­ција с¡ уште постојат голем број на важни и нерешени прашања, како во теори­јата така и во праксата, сепак должност на пред­учили­ш­ните установи е да ги обра­зу­ваат сите ученици во редовниот образовен систем. Еден од најзначајните аспекти на инклу­зи­јата е инклузивната култура. Без добро раз­виена инклузивна култура во пред­учили­шните установи и редовните учи­ли­шта, не можеме да зборуваме за успешна инк­лузија, без разлика на добрата инклу­зивна политика и пракса.

Овој труд е прилог кон истражувањето за разви­еноста на инклузивната култура во три пред­училишни установи, врз основа на начи­ните на размислување и ставовите на пред­училишниот  персонал  за потребата  од разви­вање и негување на истата, а с¡ со цел да се посвети поголемо внимание на овој сег­­мент, без кој не може да се замисли успеш­ната инклузија на учениците со по­себ­ни обра­зовни потреби.

 

 

 

Inclusive education is a rational concept that refers to the overall and long-term transformation of institutional systems in society, especially in education. Along with the transformation, a number of important and unresolved issues still appear in both theory and practice, as the duty of pre-school institutions and schools is to educate every student in the mainstream education system. One of the most important aspects of inclusion is the inclusive culture. Regardless of the good inclusive policy and practice, one cannot talk about successful inclusion without a properly developed inclusive institutional culture.

This paper is a contribution to the research considering the development of inclusive culture in three preschool institutions. It is based on the thinking and attitudes of the pre­school staff toward the necessity of developing and nurturing an inclusive culture. Successful inclusion of pupils with special needs in the mainstream school system cannot be conceived without an inclusive culture.

Клучни зборови: инклузивно образование, ин­к­лузивна култура, предучилишни уста­нови.

 

 

Keywords: inclusive education, inclusive culture, preschool institutions.

 

 

 

 

Адреса за кореспонденција:

Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА

Универзитет „Св. Кирил и Методиј“

Филозофски факултет

Институт за дефектологија

Крсте Мисирков б.б., 1000 Скопје

Република Македонија

E-mail: cicevska@freemail.com.mk

 

Corresponding address:

Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA

“Ss. Cyril and Methodius” University

Faculty of Philosophy

Institute of Special Education and Rehabilitation

Krste Misirkov b.b., 1000 Skopje

Republic of Macedonia

E-mail: cicevska@freemail.com.mk


Full Text:

PDF

References


Dimitrova R D, Chichevska J N. Inkluzivnata kultura vo redovnite uchilishta. Godishen zbornik 2009;62:171-181; Skopje: Filozofski fakultet; 2009. 5. Dimchevska I. Inkluzivnata kultura vo preduchilishnata ustanova “Mladost”-Tetovo (diplomska rabota). Skopje: Filozofski fakultet; 2010.

Booth T, Ainscow М. Index on Inclusion. Bristol: Centre for Studies on Inclusive Education; 2000. 6. Booth Т, Kingston D. INDEKS ZA INKLUZIJU, Prilagodeno za predškolske ustanove [online]. 2010 [Cited 2010 Dec]; Available from URL: http://www.eenet. org.uk/ resources/docs/Index%20EY%20 Serbian.pdf

Novachevska I. Inkluzivnata kultura vo preduchilishnata ustanova “Beli Mugri”-Skopje (diplomska rabota). Skopje: Filozofski fakultet; 2010.

Pavlovska S. Inkluzivnata kultura vo preduchilishnata ustanova “Detska radost”-Gostivar (diplomska rabota). Skopje: Filozofski fakultet; 2010.

Dimchevska I. Inkluzivnata kultura vo preduchilishnata ustanova “Mladost”-Tetovo (diplomska rabota). Skopje: Filozofski fakultet; 2010.

Booth Т, Kingston D. INDEKS ZA INKLUZIJU, Prilagodeno za predškolske ustanove [online]. 2010 [Cited 2010 Dec]; Available from URL: http://www.eenet. org.uk/ resources/docs/Index%20EY%20 Serbian.pdf

Booth T, Ainscow M. Index for Inclusion [online]. 2002 [Cited 2010 Jul]; Available from URL:http://www.csie.org.uk/.../inclusion-index-explained.html




DOI: http://dx.doi.org/10.2478/v10215-011-0001-y

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Article Metrics Graph

No metrics found.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.